DIRECT TOEPASBAAR. Fijn. Wij geven je aan wat te doen, jij bent disciplinair en houdt het vol: MISSION COMPLETED.
HET IS LOGISCH EN VELEN DENKEN "WAT EEN OPEN DEUR"
Precies dat dacht ik ook begin 2025. Ik was even zonder opdracht en het was een beetje werk en een beetje vakantie. Relaxed.
Maar dit herken je denk ik:
Als doel stellen acht activiteiten uit te voeren. Je weet het aantal, je weet wat ik moet doen. Maar er wordt geen tijdsmoment aan gekoppeld: dat is niet goed.
Halverwege de dag heb je wel wat gedaan, maar niet genoeg. Je hebt je laten afleiden en je weet tijdens de lunch ook niet alle activeiten meer. Dubbele irritatie, frustratie, malen in het hoofd.
Na een tijdje weet je ze weer. Maar de stemming is veel minder dan in de ochtend. De middag moest nog beginnen. Niet blij dus, er staan nog zes activiteiten te wachten. Dat wordt een hele drukke middag.
Met tegenzin beginnen aan de middag. Beter werd het er niet op. Aan het eind waren er maar vijf activiteiten gedaan. Drie niet, dat is 37,5% te weinig.
Het irriteerd, het frustreerd, je bent teleurgesteld, alweer. De dag daarvoor ook en daarvoor, de week daarvoor. Het is een irriterend en frustrerend patroon geworden.
Bovendien de hele dag niet happy met jezelf. Vanaf de start loop je achter de feiten aan. Niet voortvarend van start gedaan. Denkt dat je alles wel in mijn hoofd hebt, wat ook zo was, maar geen discipline en jezelf steeds laten afleiden.
Wel twee keer iemand geholpen. Dat doe je altijd graag en daar val je in op, doet dit helpen meer dan anderen, dat is toch goed?
Of erger was dat helpen om die twee rottige taken, die twee taken waar je enorm tegenop ziet nog niet te hoeven doen. Was het om deze taken weer verder naar achter te schuiven?
Ja, dat blijken twee van die drie overgebleven taken te zijn. Weer niet gedaan, morgen maar weer. Vanavond bij het gaan slapen zal je er alweer aan denken. Morgen die twee rottige taken weer op de agenda
CONCLUSIE:
Wat was de tijd snel gegaan MOET ZIJN Wat heb je weinig gedaan.
Wat heb je je ook laten afleiden. Je hebt iemand geholpen, maar was dat goed voor jou? Werd het gewaarderd door de ander of word jij altijd gevraagd? Want je doet het toch wel. Je durft geen nee te zeggen.
En probeer je onder taken uit te komen die je niet wil doen, maar wel moet doen?
Daar gaat ons telefonisch gesprek over: Hoe je de controle krijgt over al die taken, hoe je al die taken wel uitvoert, hoe je veel meer gewaardeerd wordt in je eigen taken, ook hoe je meer gewaardeerd wordt door jouw belangrijke hulp te leveren als jij dat wil en de TIP over goed slapen want die rottige taken zijn er niet meer.
U doet uw werk daarna anders en het resultaat merkt u gelijk. Na het gesprek zend ik u een voorbeeldindeling. U ZULT ZIEN HET WERKT OOK BIJ U. Vanaf dat moment bentu VOLDAAN, heeft u RUST en ZIN in de volgende werkdag, bent u GEEN KOP VAN JUT meer: u GAAT LEKKER SLAPEN.